CAS / VAL

La SGISE aprova l’adequació salarial de les unitats helitransportades del Servei de Bombers Forestals

25 maig 2021

El Consell d’Administració de la Societat Valenciana de Gestió Integral dels Serveis d’Emergències (SGISE), l’empresa pública que gestiona el Servei de Bombers i Bomberes Forestals, ha ratificat aquest matí per unanimitat l’abonament de 649.451’44 euros a 103 professionals adscrits a les unitats helitransportades, que obtindran així l’adequació dels seus salaris a les noves funcions que van assumir en 2019 després de la subrogació a la Generalitat.

El pagament es realitzarà amb caràcter retroactiu des de l’1 de gener de 2020 d’ara en avant després d’haver obtingut els informes favorables preceptius de la Direcció General de Pressupostos i de la Direcció General de Sector Públic i Patrimoni per a distribuir fons addicionals entre la massa salarial de l’empresa.

El president de la SGISE, José María Ángel Batalla, ha explicat que “amb aquesta conquesta s’equiparen les condicions laborals de professionals subrogats que fan el mateix treball”, ja que l’adequació salarial del personal de les unitats terrestres ja es va realitzar en 2019. Ángel ha agraït “el comportament exemplar dels bombers helitransportats, que no han dubtat a prestar un servei impecable en totes les seues intervencions i col·laboracions durant aquests anys”.  També, ha donat les gràcies a totes les seccions sindicals per “la seua labor en suport de la consecució d’aquesta equiparació salarial”.

D’altra banda, el també Secretari Autonòmic de Seguretat i Emergències ha explicat que l’equiparació salarial de les unitats “se suma a l’esforç de la Generalitat per esmenar la conflictivitat laboral heretada amb la subrogació”. Per això, la SGISE “és l’única empresa pública del país que ha posat en marxa una taula de diàleg amb els representants dels treballadors i treballadores per a estudiar solucions legals a la situació contractual jurídicament interpretable d’una part de la seua plantilla”. També ha fet passos importants cap a la consecució del primer conveni del Servei de Bombers Forestals, amb la signatura d’un esborrany de preacord “que aportarà seguretat jurídica a l’empresa, garantirà tots els drets de la plantilla i igualarà les condicions laborals entre tots els seus professionals”.

Ampliació de funcions multi emergència

El Reglament que regeix el funcionament del Servei de Bombers i Bomberes Forestals (SBF) va ampliar les competències del cos, habilitant-lo per a atendre múltiples tipologies d’emergències, quan el personal va passar a integrar-se en la plantilla de la Generalitat a l’abril de 2019.

La tipologia de les actuacions més freqüents empreses pel Servei de Bombers Forestals abasta la prevenció i extinció d’incendis forestals; la intervenció en nevades i inundacions; el rescat de persones en situació de risc i el suport logístic de primer nivell com la construcció d’hospitals de campanya, la distribució de material sanitari de primera necessitat o la desinfecció de carrers i edificis públics en tot el territori valencià durant la pandèmia.

En 2020, les intervencions d’aquest cos de resposta ràpida es van incrementar un 16% respecte a l’any anterior a causa de les actuacions relacionades amb la Covid-19 i l’atenció a ajuntaments, convertint-lo en una peça clau en la lluita contra la pandèmia.

Següent notícia
Compartix la notícia