CAS / VAL

La Direcció de la SGISE demana responsabilitat al comité de vaga per a negociar un pla d’estabilitat que de seguretat jurídica al personal indefinit no fix i temporal

11 novembre 2021

La Direcció de la Societat Valenciana de Gestió Integral dels Serveis d’Emergències (SGISE) ha realitzat una crida a la responsabilitat de les seccions sindicals convocants de la vaga indefinida perquè s’avinguen a reconsiderar la seua posició i propicien la negociació d’un pla d’estabilització que dote de seguretat jurídica al personal amb contracte indefinit no fix i temporal. Durant una nova reunió mantinguda amb el Comité de Vaga aquest matí, la Direcció de la SGISE ha proporcionat les dades de seguiment de la vaga, amb una mitjana autonòmica del 6’6% sobre els serveis mínims, i informació detallada sobre els danys materials produïts fins hui, que ascendeixen a 18.900 euros. També s’ha traslladat l’informe de diagnòstic sobre la situació jurídica del personal indefinit no fix.

El President de la SGISE, José María Ángel Batalla, i la Gerent, María Duart Arce, han afirmat que la resolució de la situació laboral actual “és una prioritat absoluta per a la Direcció” i han manifestat que comparteixen la preocupació per l’estabilitat de tot el personal que forma part del Servei de Bombers i Bomberes Forestals.

Duart ha explicat que s’estan complint els serveis mínims en totes les unitats del Servei i que el seguiment de la vaga està sent molt irregular, amb una mitjana autonòmica del 6’6% sobre el personal que no està subjecte a serveis mínims, encara que en les últimes setmanes no supera el 4%. D’altra banda, s’han produït danys en panys, instal·lacions i inutilització de vehicles per valor de 18.900 euros.

“La Direcció de l’empresa i la Conselleria estan fent tot el possible per aconseguir l’estabilitat del personal indefinit no fix i temporal, de manera legal i amb plena seguretat jurídica”, ha exposat Duart. “Hem de ser corresponsables i començar a parlar de solucions reals, jurídicament viables, i asseure’ns a negociar un pla d’estabilització que siga just i valore l’experiència en el Servei”, ha afegit. També ha aclarit que aquest pla d’estabilitat no afectarà els treballadors i treballadores amb contracte indefinit.

En la reunió de hui també s’ha traslladat el resultat de l’informe de diagnòstic sobre la situació contractual de la plantilla, elaborat per una advocada independent sobre la base de tots els processos, convenis col·lectius d’aplicació i informes jurídics elevats per la part social i el Col·lectiu en Frau de Llei, així com una mostra representativa de contractes i sentències. Els membres del Comité de Vaga, acompanyats dels seus assessors jurídics, han obert una ronda de precs i preguntes on han exposat la seua preocupació perquè s’aconseguisca una solució a aquesta situació. Han instat l’empresa que determine quina és la via possible per a estabilitzar al personal subrogat afectat i que es considere el principi d’igualtat.

Durant la pròxima reunió s’analitzarà l’informe d’Advocacia de la Generalitat, que recollirà totes les vies legals possibles, sobre la base de la normativa en vigor, per a l’estabilització de les persones amb contracte indefinit no fix i temporal.

Següent notícia
Compartix la notícia

Utilizamos cookies propias para optimizar nuestro sitio web y servicios, mejorar su navegación. Puede aceptar todas las cookies, pulsando el botón “Aceptar todo”, o puede configurarlas o rechazar su uso pulsando el botón “Ver preferencias”Para más información seleccione el apartado “Política de cookies” en el pie de página.

Privacy Settings saved!
Preferencias de privacidad

Cuando visita cualquier sitio web, éste puede almacenar o recuperar información de su navegador, principalmente en forma de cookies. Controle sus preferencias de cookies aquí.


  • wp-settings*
  • wordpress_sec*
  • wp-settings-time*
  • wfwaf-authcookie*
  • wordpress_logged_in
  • wp-wpml_current_language

Rechazar todo
Aceptar todo