CAS / VAL

La SGISE impulsa un ambiciós pla que oferirà 2.900 hores de formació per al personal del Servei de Bombers i Bomberes Forestals de la Generalitat Valenciana

4 octubre 2022

La Societat Valenciana de Gestió Integral de Serveis d’Emergències (SGISE) ha desenvolupat un ambiciós pla de formació que suposa un pilar fonamental per a la capacitació dels bombers i bomberes forestals enfront de la intervenció en emergències en la Comunitat Valenciana.

Aquest primer pla formatiu, que ha sigut presentat aquest matí per la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, s’ha desenvolupat per la SGISE en col·laboració amb l’Agència Valenciana de Seguretat i Respostes a les Emergències, l’Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències (IVASPE) i la part social de l’empresa. Va ser aprovat en la sessió de la Mesa de Coordinació del Servei de Bombers Forestals celebrada el passat 22 de juny.

La gerent de la SGISE, María Duart, ha assenyalat que “el pla de formació es configura amb l’objectiu d’orientar els esforços formatius cap al capital humà de SGISE i així millorar la qualificació i professionalització de la plantilla dotant-los d’un adequat nivell de coneixements, habilitats i actituds que els proporcionaran les eines per a exercir el seu treball amb la major professionalitat”.

Les accions formatives dirigides al personal intervinent es basen en tres pilars fonamentals: la formació tecnicotàctica, formació física i formació psicològica. Tres àrees de formació que “redundaran en una preparació integral del personal operatiu en l’emergència”, ha detallat Duart. Les accions formatives per al personal de gestió estan orientades cap a la implantació de millores en les tecnologies de la informació de la SGISE així com a noves metodologies de treball per a la millora de processos i innovació de l’empresa pública.

En total es preveu que més del 90% dels empleats de la SGISE reben alguna acció formativa amb la realització de 47 cursos, que incloguen més de 2.900 hores de formació. El pla, que arranca aquest mes, es prolongarà fins a 2023 i abastarà totes les àrees: l’operativa, la de tecnologies de la informació, de contractació i assumptes generals, de comunicació i l’àrea de recursos humans.

A més d’aquestes accions formatives, el personal operatiu, el més nombrós de l’empresa, continuarà realitzant sessions diàries d’entrenament i realització de pràctiques tutelades que permeten mantindre i reciclar coneixements i habilitats per a vetlar pel bon desenvolupament i compliment del servei en l’exercici de les seues funcions.

Següent notícia
Compartix la notícia

Utilizamos cookies propias para optimizar nuestro sitio web y servicios, mejorar su navegación. Puede aceptar todas las cookies, pulsando el botón “Aceptar todo”, o puede configurarlas o rechazar su uso pulsando el botón “Ver preferencias”Para más información seleccione el apartado “Política de cookies” en el pie de página.

Privacy Settings saved!
Preferencias de privacidad

Cuando visita cualquier sitio web, éste puede almacenar o recuperar información de su navegador, principalmente en forma de cookies. Controle sus preferencias de cookies aquí.


  • wp-settings*
  • wordpress_sec*
  • wp-settings-time*
  • wfwaf-authcookie*
  • wordpress_logged_in
  • wp-wpml_current_language

Rechazar todo
Aceptar todo