La Direcció de la Societat Valenciana de Gestió Integral dels Serveis d’Emergències (SGISE) ha presentat en el si del Comité Intercentres el calendari del procés d’estabilització de la plantilla de l’empresa pública. A més, ha avançat la implantació d’un nou protocol de desconnexió digital i la posada en marxa d’un canal ètic.
La SGISE ha traslladat a la part social els terminis del procés d’estabilització que regirà les convocatòries per a 282 places, 247 mitjançant concurs i altres 35 per concurs oposició, dins del Pla Extraordinari d’Estabilitat de l’Ocupació impulsada per a reduir la temporalitat en l’Administració Pública i el seu sector instrumental.
Concretament, el procés d’estabilització per a les persones que opten al concurs i es van inscriure en el procés, s’iniciarà dilluns que ve 19 amb la càrrega de documentació per a verificar el compliment dels requisits d’accés. En un mes, el 17 de juliol, l’empresa publicarà el llistat provisional de persones admeses i s’obrirà el termini d’al·legacions.
A principis del mes de setembre es publicarà la llista definitiva de persones admeses i s’iniciarà l’autobaremació. El llistat definitiu està previst que es publique a la fi de novembre. En el cas de les persones que s’hagen inscrit en el concurs oposició, coincideix el calendari en els terminis de publicació del llistat provisional i definitiu després del qual es procedirà a calendaritzar la convocatòria de proves selectives.
Desconnexió digital i canal ètic
D’altra banda, des de la SGISE s’ha traslladat la posada en marxa d’un pla per a la desconnexió digital, una mesura per a garantir el dret de les i els treballadors de l’empresa a no haver de “connectar-se” durant el seu període de descans, vacances o fora del seu horari laboral. En aquest sentit, la direcció treballa en el disseny d’un protocol de desconnexió que contempla aspectes com el control de l’horari, la planificació de la jornada laboral o la programació d’accions de sensibilització, entre altres.
Així mateix, la Direcció de l’empresa pública ha mostrat a les seccions sindicals representades en el Comité Intercentres el seu compromís amb el compliment normatiu i la prevenció de conductes il·lícites. Per això, posarà a la disposició de tots els seus integrants i tercers un canal intern d’informació, denominat Canal Ètic. A través d’aquest canal, l’empresa ofereix una nova eina per a comunicar qualsevol conducta que supose una infracció o accions o omissions que impliquen la vulneració d’algun dret en l’organització.